صاد

انسان معاصر | نوشته های علی صفدری در زمینه ادیان، ملل و انسانها

علی صفدری | Ali Safdari

دیدار رئیس و اعضای دبیرخانه همایش فقه سیاست خارجی با معاون علمی رئیس‌جمهور

حوزه/ رئیس و اعضای دبیرخانه همایش بین المللی فقه سیاست خارجی با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رئیس و اعضای دبیرخانه همایش بین المللی فقه سیاست خارجی با دکتر دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دیدار کردند که در این دیدار حجت الاسلام علی صفدری و حجت الاسلام سید حسین موسوی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه همایش پرداختند.

در ادامه این دیدار دکتر دهقانی فیروزآبادی با تأکید بر اهمیت برگزاری این همایش گفت: حوزه علوم انسانی مسائل حل نشده ای دارد که به دلیل سختی کار، ورود جدی برای حل آنها در آمد نشده است. به نظر من مواجهه تجاری سازی و یا کاربردی نسبت به حوزه علوم انسانی نگاه صحیحی نیست و باید به این حوزه نگاه اثر بخشی داشت و ممکن است صرفا نظریه پردازی باشد ولیکن ضرورت دارد.

وی با بیان این که نوع نگاه به علوم انسانی می تواند تعیین کننده باشد که آیا ما به سراغ علوم انسانی برویم از این حیث که برای ما منفعتی دارد و یا نه فقط به عنوان سرگرمی به سراغ آن رفت، افزود: به نظر می رسد پرداختن به علوم انسانی علاوه بر توصیه ای که از سوی بزرگان به همراه دارد منافع ما را نیز در پی در خواهد داشت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه گفت: با توجه به توضیحاتی که حاج آقای موسوی بیان فرمودند، ارتباط و بلکه ایجاد یک نوع پیوند فیما بین تخصص و فقه امر بسیار ضروری و لازم است. شاید بتوان گفت علمای پیشین همچون شیخ بهایی جامع علوم انسانی و برخی علوم همچون ریاضی و هندسه و ... بودند که نتایج آن در آثار بجای مانده از ایشان هویداست.

وی ادامه داد: در برخی از مواقع اصل جریان سازی از اهمیت بسزایی بر خوردار است که رفته رفته موجب تربیت نیروی کارآمد می شود که نسبت به حل مسأله در اولویت بالاتری قرار دارد؛ از همین رو همایش پیشرو می تواند در این تحقیق این امر موفق باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">