صاد

انسان معاصر | نوشته های علی صفدری در زمینه ادیان، ملل و انسانها

علی صفدری | Ali Safdari

     سوال : دیدگاه مسیحیت و کتاب مقدس درباره همجنس گرایی چیست؟



سلام / همجنس گرایی یکی از شنیع ترین اعمالی است که انسان می تواند گرفتارش شود. در طول تاریخ عموم مردم در همه ی جوامع این کار را امری ناپسند بر می شمرده اند و برای آن مجازات مرگ مقرر نموده اند. در تورات و انجیل هم به صراحت این عمل مذموم است و از آن نکوهش  شده است. در تورات آمده است:
«و با ذکور مثل زن جماع مکن ؛ زیرا که این فجور است.»[1]
     پولس که ما از وی به عنوان معمار مسیحیت امروز نام می بریم، نیز به زشتی و سیاهی و تباهی این عمل شنیع اذعان می کند:
«آیا نمی دانید که ظالمان وارث ملکوت خدا نمی شوند؟ فریب مخورید؛ زیرا فاسقان و بت پرستان و زانیان و متنعمان و لُوّاط [لواط کراران-همجنس گرایان] و دزدان و طمعکاران و میگساران و فحاشان و ستمگران وارث ملکوت خدا نخواهند شد.»[2]

     آنچه گفته شد حقیقت اعتقاد کتاب مقدس و عهدین درباره همجنس گرایی است؛ اما با ظهور عصر جاهلیت مدرن و آغاز به رسمیت شناخته شدن ازداوج زنان و دختران با هم و مردان باهم، و ثبت رسمی و قانونی ازدواج دو همجنس باز، مسیحیت نیز قالب عوض کرد و در این آشفته بازار رنگ باخت. برخی از چهره های درون مسیحی تلاش کردند تا آیاتی از کتاب مقدس را که به صراحت همجنس گرایی را حرام اعلام می کند را به گونه ای تفسیر کنند که از حرمت و زشتی آن کاسته شود تا همجنس گرایان از وضع خود احساس بدی نداشته باشند. با گسترش این تفکر که هر کسی می تواند قرائت خاص خودش را از متون مقدس داشته باشد، راه برای قبح زدایی از همجنس گرایی درمیان مسیحیان بازتر شد و رفته رفته برخی از کشیش ها و کلیسا داران به خود جرئت دادن تا ازدواج دو همجنس باز را در کلیسایشان ثبت قانونی و شرعی کنند و سرانجام کار به جایی رسید که دو کشیش در کلیسایی در انگلستان به ازدواج هم در آمدند.
     نکته مهم اینجاست که وقتی در عصر ارتباطات مبانی اعتقادی مسیحیت به همین راحتی تحریف می شود، چگونه وقتی سخن از تحریف تورات و انجیل و انحراف مسیحیت از خط اصلی اش می شود، مسیحیان موضع می گیرند و دلایل منطقی را نیز نمی پذیرند.


علی صفدری - طهزان
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

[1] لاویان / 18 : 22
[2] رساله اول به قرنتیان / 6 : 9 - 10

۹۲/۰۳/۱۴

نظرات (۶)

۰۹ مرداد ۹۲ ، ۰۱:۵۴ قابل توجه شما
سه شنبه, 08 مرداد 1392 ساعت 17:45 مواضع جدید پاپ درباره همجنسگرایان: “اگر کسی همجنس گراست و با نیتی خیر به دنبال خداوند است، من کیستم که او را مورد قضاوت قرار دهم؟!

در حالی که پاپ بندیکت (که در فوریه گذشته از مقام خود استعفا داد)، در سال ۲۰۰۸ابراز داشته بود که خطر همجنس گرایی از تغییرات آب و هوایی برای بقای بشر بیشتر است و  این دیدگاه گروه های همنجس گرایان را به شدت خشمگین کرده بود، اما پاپ فرانسیس (پاپ جدید) در مواضعی بی سابقه برای ادیان الهی گفت: “اگر کسی همجنس گراست و با نیتی خیر به دنبال خداوند است، من کیستم که او را مورد قضاوت قرار دهم؟ !

شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) - پاپ فرانسیس مواضع جدید کلیسای واتیکان در قبال همجنس گرایان را ابراز کرد مواضعی که به شدت مورد استقبال محافل همجنس گرایان در غرب قرار گرفت. این مواضع بی سابقه موجب حیرت و تعجب بسیار از محافل مذهبی شده است.

بدون هیج قضاوتی متن سخنان پاپ در این خصوص را به گزارش سرویس ترجمه شفقنا می خوانید: پاپ فرانسیس با گفتن اینکه او همجنس گرایانی را که به خداوند ابراز علاقه می کنند را مورد قضاوت قرار نمی دهد یکی از مسالمت آمیز ترین اظهار نظرها را در مورد همجنس گرایان در میان تمام پاپ ها اعلام کرده است.

او در مقابل خبرنگاران گفت که مردم نباید به خاطر تفکر جنسی اشان به حاشیه کشیده شوند ولی او باز هم تاکید کرد که نظر کلیسا در خصوص گناه بودن اعمال همجنس گرایان و مخالفت با ازدواج آن ها کاملاً واضح است.

او که در حال بازگشت به رم  از سفر یک هفته ای خود به برزیل بود به افرادی که دنبال حمایت از حقوق همجنس گراان بودند گفت: “اگر کسی همجنس گراست و با نیتی خیر به دنبال خداوند است، من کیستم که او را مورد قضاوت قرار دهم؟”

معاون سردبیر روزنامه کاتولیکی تبلت، النا کورتی بیانات پاپ را کاملا مهم و رو به جلو خواند!. او به شبکه خبری اسکای گفت: شیوه بیان این مطلب خیلی مهم بود. کلیسا همیشه آموزش داده است که تمایلات همجنس گرایانه گناه نیست! و این اعمال همجنس گرایانه است که مشکل دارند.

او ادامه داد: ولی اینکه او می گوید با تمایلات همجنس گرایانه مشکلی ندارد پیامی واضح در این خصوص است که او مشکلی هم با کشیشان همجنس گرا ندارد!.

گروه های حامی حقوق همجنس گرایان امیدوارشده اند که فرانسیس برخلاف پاپ های گذشته آن ها را قبول کند.

۰۵ مرداد ۹۲ ، ۰۳:۱۹ قابل توجه شما
سر اسقف اعظم کلیسای مسکو با تقبیح روند قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان در کشورهای اروپایی، از مردم روسیه خواست در مقابل قانونی‌شدن چنین گناهی هوشیار باشند.
وی ازدواج همجنس‌گرایان را از علایم آخرالزمان دانست و قانونی‌شدن چنین گناهی را نوعی خودکشی معرفی کرد.
۰۵ مرداد ۹۲ ، ۰۲:۲۱ قابل توجه شما
نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: قصد دارد ازدواج همجنس گرایان را به سراسر جهان صادر کند!
۳۰ خرداد ۹۲ ، ۱۴:۱۴ مسیحی راستین
پاپ جدید مخالفت کرد........
۲۸ خرداد ۹۲ ، ۱۰:۵۷ مسیجی واقعی
مسیحی ها خودشون هم نمی دونن دارن چیکار می کنن
آیا پاپ جدید هم با همجنسگرایی موافقه؟
پاسخ:
سلام / در این باره خواهم نوشت ... (لطفا کمی صبر کنید)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">