صاد

انسان معاصر | نوشته های علی صفدری در زمینه ادیان، ملل و انسانها

علی صفدری | Ali Safdari

 //bayanbox.ir/id/4278656726013433444?view             

      مرحوم سید مهدی قزوینی همشاگردی و هم درس با مرحوم شیخ انصاری و مرحوم شریف العلما قدس سرّهم، از فقهاء مراجع و اساتید بزرگ حوزه های علمیه بودند که چند سال پس از مرحوم شیخ انصاری از دنیا رفتند، ایشان در اواخر حیات خود تصمیم گرفتند به حلّه کوچ کنند، زیرا این شهر را اهل تسنن و مخالفان در میان گرفته بودند و شیعیان آن سامان و اطراف آن در اقلیت قرار داشتند.

     به هر حال ایشان امامت جماعت، منصب فتوا و مرجعیت و منبر را رها کرده و به حله هجرت کردند و در آن جا در مهمانخانه ای از مهمانسراهای عشایر عرب حله که اهل تسنن بود وارد شدند. ایشان نماز را در آن مکان بر مبنای نماز اهل بیت علیهم السلام می خواندند. از این رو مردم از ایشان علت نماز خواندن به این سبک را می پرسیدند و ایشان پاسخ می دادند: پیامبر خدا صلی الله علیه وآله این گونه نماز می خواندند. مرد و زن، به ویژه جوانان تحت تأثیر وی قرار گرفته، شیعه می شدند و به نور اهل بیت علیهم السلام هدایت می یافتند. از دیگر سو مرحوم سید مهدی قزوینی همچنان در میهمانسرا ماندند تا تمام افراد آن عشیره به دست وی هدایت یافته، شیعه شدند. سپس ایشان به میهمانسرایی دیگر می رفتند و این روند را ادامه می دادند و در نهایت، افراد آن عشیره را شیعه می نمودند تا آن که چشم از جهان فرو بستند. از هنگام ورود ایشان به حله تا روزی که از دنیا رحلت نمودند حدود یکصد هزار نفر به راهنمایی وی به مذهب تشیع گرویدند. این مسأله در روزگاری رخ داد که کمترین و ابتدایی ترین امکانات رسانه ای امروز وجود نداشت.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">